donderdag 22 mei 2014

Wat de Appie kan, kan ik goedkoper: Couscous-Linzen salade met gerookte kipfilet en noten

Aan de ene kant ben ik blij dat ik nu ook bij de oude vertrouwde blauwe A ook superfoods en gezonde maaltijden kan kopen. Maar als ik dan voor het schap sta schrik ik toch wel van de prijzen en de kleine porties. Tussen de € 2,49 - 3,69 voor ongeveer 250 gram. Dan toch maar zelf en geheel naar eigen smaak en die van mijn mee-etende collega een salade maken.

Flinke vullende salade voor 2 (portie op de foto is voor 1 persoon) 
of kleine salade (portiegrootte AH) voor 4:
ongeveer 1 ons (biologische) voorgestoomde/snel klaar couscous
1 blik (400 gram) linzen
halve komkommer
halve rode paprika
handje cashewnoten (ik had nog een restje van eerder deze week liggen)
bieslook of een lente-uitje
peper en zout
olijfolie
Optioneel: gerookte kipfilet (ca 150 gram) of feta



Doe de couscous in een kom met een snufje zout en een klein scheutje olijfolie. Gier hierop ongeveer 150 ml kokend water (de couscous moet onder staan) en laat 3-5 minuten wellen en bijna droog worden. Roer los met een vork en laat iets afkoelen.

Giet ondertussen de linzen in een zeef en spoel af onder een stromende kraan totdat de zeepachtige bubbels verdwenen zijn.

Snij de paprika in blokjes. Haal de zaadlijsten uit de komkommer en snij ook in blokjes.

Meng de couscous, linzen en groenten in een kom. Doe er de noten en de bieslook of heel fijn gesnipperd uitje bij en de kip of kaas. Gebruik je geen kip of kaas, doe er dan iets meer noten bij.

Maak naar smaak af met olijfolie en peper en zout.

Ik zat stampvol na deze lunch. En dat - ik heb het uitgerekend - voor maar € 3,46 (inclusief kip, exclusief scheutje olie, peper & zout, restje noten en ongeveer 5 minuten arbeid) voor 2 personen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten