donderdag 13 maart 2014

Mijn favoriete kookboek: Veg!

Sinds ik vorig jaar het kookboek Veg! Het River Cottage boek van Hugh Fearnley Whittingstal voor mijn verjaardag kreeg is het mijn favoriete en meest gebruikte kookboek.




Wat dit boek mijn favoriet maakt is dat het een boek is vol recepten met groenten in de hoofdrol, maar geen 'vegetarisch' kookboek. Alles draait om de smaak.
Bovendien zijn de recepten zeer helder en duidelijk geschreven. Geen enkel gerecht dat ik tot nu toe uit dit boek heb gemaakt is mislukt.

Het is ook nog eens een heel veelzijdig boek. Van voorgerecht tot nagerecht, hapjes en zelfs barbeque gerechten. Of je nu zelf een groenteneter bent of volwaardige vleesloze maaltijden zoekt die makkelijk in te passen zijn in een menu met vlees. Je kunt alle kanten op.

Nee, ik heb geen banden met enige boekhandel of uitgever. Ik kan het gewoon iedereen die regelmatig vegetarisch kookt van harte aanraden!

Mijn favoriete recepten uit Veg!:
-  Noord-Afrikaanse stoofpot van pompoen en kikkererwten
-  Pompoen gevuld met prei
-  Paddenstoelenragout met zachte polenta
-  Kruidige salade met pinda
-  Zomerse groententuinsoep (met parelgort)
-  Soep van cannelinibonen met chili olie
-  Bloemkoolpakora's
-  Pittige spinazie en aardappels
-  Gestoomde groenten met een knoflooksmaakje


Vanavond maak ik de pikante gebakken polenta, maar dan wel met een andere (koude) saus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten