dinsdag 18 februari 2014

Cupmaten

Cupmaten. Goeie titel hè? Eens kijken hoeveel pervs daar op afkomen... Omdat ik vandaag niets te melden heb over recepten - er wordt nog druk verder geëxperimenteerd met chocolademousse en kaassoufflés - iets over een van mijn favoriete gadgets in de keuken.

Wanneer je zoals ik regelmatig recepten van internet haalt kan je eigenlijk niet om cups en ounces heen. Niet zo'n ramp als je van hoofdrekenen houdt, maar makkelijk is anders.

Gelukkig is er een gadget waarmee dit probleem in één klap is opgelost: de oude vertrouwde Appie H. verkoopt setjes kunststof cupmaten. Ik zeg: investeer in zo'n set. Je kunt natuurlijk ook bij de kookwinkel een luxe RVS set kopen, maar voor mij is deze goed genoeg.


In combinatie met mijn elektronische weegschaal die ook ounces aangeeft en mijn Pyrex maatbeker ben ik een heel eind op weg.
Nu nog een setje maatlepels. Want een Britse of Amerikaanse teaspoon is in Nederland toch al gauw een dessertlepel.

Gelukkig staan er online ook heel veel unit converters, zoals bijvoorbeeld deze: http://www.jsward.com/cooking/conversion.shtml. Ook handig voor oventemperaturen aangegeven in Fahrenheit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten